2 gru 2013

Ryż z warzywami i kurczakiem.

Uwielbiam połączenie ryżu, warzyw i kurczaka, a oto jedna z moich propozycji ;-)


Potrzebujemy:
- pierś z kurczaka
- 2 marchewki
- mała pietruszka
- 250-300 g pieczarek
- czerwona papryka
- pół puszki kukurydzy
-ryż
- przyprawa do kurczaka lub gyros
- zioła prowansalskie
- natka pietruszki


Kurczaka kroimy w mniejsze kawałki, doprawiamy i smażymy. Pieczarki kroimy w ćwiartki, paprykę w kostkę, marchewkę i pietruszkę w plastry, i smażymy na drugiej patelni. Ryż gotujemy. Gdy warzywa zmiękną, dodajemy do nich kukurydzę, kurczaka, posiekaną natkę pietruszki, doprawiamy solą, pieprzem i ziołami prowansalskimi, wszystko razem mieszamy. Ryż możemy dodać do warzyw i wymieszać jeszcze na patelni lub podać osobno.

SMACZNEGO! 


           Lubicie takie dania? :-)

84 komentarze:

  1. Szkoda, że jestem wegetarianką bo bym sobie taki zrobiła :)
    Zapraszam do siebie :)
    Poklikasz mi w banery ? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie zjadam coś podobnego!:)
    Pyszności:)
    zapraszam na nowy post!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też lubię takie dania :) Tylko bez pieczarek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie pieczarki najbardziej lubię w tym daniu ;-) Ale zawsze można pominąć :-)

      Usuń
  4. ja akurat za ryżem z warzywami nie przepadam niestety. W ogóle jestem dziwna, ale wolę jeść sam ryż nić ryż z jakimiś dodatkami :) Choć Twoja potrawa wygląda świetnie ! Alishious.blogspot.com :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O kurczę, faktycznie nieco to dziwne, ja zdecydowanie wolę ryż z dodatkami ;-)

      Usuń
  5. Pysznie wygląda, muszę coś takiego wyczarować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo podobne danie zajadam sobie czasami :) Lubię takie połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda smacznie musze zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak pięknie podane! :)
    Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo smacznie wygląda :) Lubię takie dania :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ojej, ale bym zjadła takie danie. Także uwielbiam połączenie kurczaka i ryżu i tej całej reszty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I właśnie ta cała reszta jest najlepsza, co by się nie dodało - zawsze dobrze smakuje :-)

      Usuń
  11. Od dawna mam ochotę na taki ryż, ale jeszcze sama nigdy go nie robiłam :) Wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc jak najbardziej namawiam do zrobienia samemu :-)

      Usuń
  12. a masz jakis pomysl na danie gdzie mozna wykorzystac suszone grzybki ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie pomogę, nic mi do głowy nie przychodzi oprócz tych tradycyjnych potraw, gdzie wykorzystuje się takie grzybki ;-) Wpisz "przepisy z suszonymi grzybami", internet to kopalnia pomysłów, więc na pewno na coś ciekawego natrafisz :-)

      Usuń
  13. lubię lubię choć wolałabym bez ryżu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogą być i same warzywka z kurczakiem, też pysznie :-)

      Usuń
  14. Podobne danie: kurczak, warzywa, ryż, ląduje u mnie na stole min. raz w tygodniu ;) Zdrowo, szybko i smacznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, czasem stosuję gotową mieszankę warzyw i jest jeszcze szybciej :-)

      Usuń
  15. Do wyprobowania dla mojego miesozercy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. mniam mniam ;D
    uwielbiam takie dania! :) nawet wczoraj też miałam kurczaka z warzywami i ryżem ;D

    OdpowiedzUsuń
  17. też lubię ryż z kurczakiem :)
    za pieczarkami natomiast nie przepadam,
    ale całość wygląda pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja pieczarki uwielbiam i dodaję je wszędzie gdzie tylko się da ;-)

      Usuń
  18. Mniam! Od razu zgłodniałam :) Bardzo kolorowe danie!

    OdpowiedzUsuń
  19. O rany ja uwielbiam! Pychota:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam kurczaka z ryżem i warzywami :) Szybie i tanie rozwiązanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tak jest właśnie najlepiej i najsmaczniej :-)

      Usuń
  21. źle, że zajrzałam do Ciebie o później godzinie, źle... bo u Ciebie tak apetycznie, że od razu mi ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. którz nie lubi takich połączeń?! Pięknie podałaś ;)
    mam ochotę wpaść na taki obiadek ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. ulala... wygląda wyśmienicie... :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo lubię ryż,często przyrządzam na różne sposoby;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I za to lubię ryż, że można kombinować ze składnikami :-)

      Usuń
  25. bardzo bardzo lubiem :D !!

    Dodaje do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo podobne danie przyrządzam:)

    OdpowiedzUsuń
  27. normalnie dostałam ślinotoku :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Mmmm :) Muszę koniecznie zrobić ;))

    OdpowiedzUsuń
  29. Czy lubimy ? UWIEBIAM !
    ale z reguły korzystam już z mieszanem zamrozonych warzywnych, muszę sama właśnie takową przyrządzić (Twoją), z tym że na oliwie i dam brązowy ryż ;*

    wielkie kiss, i dziękuje za inspiraję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też często korzystam z mrożonych warzyw, wtedy jest jeszcze szybciej :-)

      Usuń
  30. wygląda obłędnie, ja też tak ładnie nakładam ryż, najczęściej wykorzystuję kieliszki do martini

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Użyłam małej miseczki, kieliszków do martini niestety nie posiadam ;-)

      Usuń
  31. U mnie dzisiaj na obiad też będzie kurczak z ryżem :) W sumie przepis podobny, ale bez pietruszki, gdyż za nią nie przepadam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można pominąć, to czego nie lubimy ;-)

      Usuń
  32. This looks delicious! X Anna

    OdpowiedzUsuń
  33. wszystko wyglada tak apetycznie:D
    http://rozaliafashion.blogspot.com/2013/12/aztec-lambre.html

    OdpowiedzUsuń
  34. Uwielbiam tego typu potrawy :)

    OdpowiedzUsuń
  35. i jak tu nie zgłodnieć :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Wypróbuję :) Ostatnio gotuję według Twoich pomysłów i nawet mi to wychodzi :) A to duży komplement, uwierz - w kuchni mam dwie lewe ręce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miło mi to słyszeć, cieszę się ogromnie :-) Mam nadzieję, że moje propozycje smakują :-) A prawda jest taka, że ja też uczę się dopiero gotować, a to co tu zamieszczam - to często robię po raz pierwszy :-) No i życzę, by wszystkie potrawy wychodziły :-)

      Usuń
  37. Lubię takie dania, a to wygląda nad wyraz apetycznie :)
    Aż się głodna zrobiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Pychota ! Uwielbiam kurczaka z ryzem, a jeszcze w polaczeniu z warzywami ... poezja! :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Moja mama też taką robi, uwielbiam ją <3

    OdpowiedzUsuń
  40. często robię taki mix z ryżem, uwielbiam to <3

    OdpowiedzUsuń
  41. Ciekawe połączenia :) Pięknie wygląda to na talerzu :) Chętnie powiem mamie, żeby mi coś takiego zrobiła.
    Obserwuję i liczę na rewanż

    OdpowiedzUsuń
  42. omg so delicious
    Will you like to follow each other on GFC, FB or Twitter?
    Love
    New Post: Fashion Talks
    New Giveaway: Fashion Talks

    OdpowiedzUsuń
  43. Zazwyczaj robię samego kurczaka z ryżem lale dzisiaj zrobiłam tak jak ty i było pycha :D

    OdpowiedzUsuń