7 kwi 2013

Tosty francuskie na słono.

Pewnie w wielu domach tradycją jest jedzenie jajka w niedziele na śniadanie. My również staramy się to praktykować i w zależności od tego, na co akurat mamy ochotę, jest to zazwyczaj jajko z majonezem, jajko na miękko, jajecznica czy kanapki z jajkiem na bogato - z sałatą, serem, szynką, pomidorem, ogórkiem, ale dziś mieliśmy ochotę na tosty francuskie, czy inaczej zwane przez nas tosty w jajku. Podsumowując - w niedzielę musi być coś jajecznego! Tosty są bardzo puszyste i rozpływają się w ustach - niebo w gębie! Jeśli nie jedliście, to gorąco zachęcam do wypróbowania, jestem pewna, że się nie zawiedziecie.


Potrzebujemy:

- chleb tostowy
- jajka (1 tost = 1 jajko)
- ser
- szynka


Skórki należy odkroić, później możemy zrobić z nich grzanki, które wykorzystamy do zupy czy do sałatki.


Na tost kładziemy plaster szynki, 2 plastry sera, i ponownie szynkę, przykrywamy kromką chleba.


Tak przygotowany tost maczamy zarówno z obu stron w jajku, jak i po jego bokach. Smażymy do zarumienienia z każdej strony.


Zachęcam do wypróbowania i życzę SMACZNEGO! :-)

68 komentarzy:

  1. Z chęcią bym posmakowała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O, dzisiaj to będzie na kolację ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie to bardzo, w taki razie życzę smacznego :D

      Usuń
  3. Mmmmmmmmmm, też takie robię! :D Pyszności. <3

    OdpowiedzUsuń
  4. mmm... super pomysł. ja czasem jem chleb w jajku i bułce tartej smażony na patelni, ale to wygląda o niebo lepiej!

    www.mojezycie-przedslubem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też czasem tak jem, zwłaszcza gdy już chleb robi się czerstwy :)

      Usuń
  5. Spróbowałabym. :D

    OdpowiedzUsuń
  6. ale pysznie wygląda ! :O
    zgłodniałam c:

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam :) Takich jeszcze nie próbowałam, ale chyba wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze takich z jajkiem nie jadłam. Musze spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. To musi być pyszne. :D Na pewno wypróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. wyglądają meeega apetycznie :)
    bardzo fajnego bloga prowadzisz :)
    pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mmmm :D Proste i smaczne śniadanko :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Tak jeszcze nigdy tostów nie jadłam i już żałuję, bo wyglądają rewelacyjnie.;)

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie nie ma takiej tradycji :P
    Powiem Ci że nie jadłam tak zrobionego tosta, ale bardzo mnie zaciekawiłaś i na pewno spróbuje. Ja robię tak grzanki, tzn sam chleb w jajeczku czasem na to żółty ser, albo robię w opiekaczu. Na taki pomysł jeszcze nie wpadłam. Prezentują się smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w domu tak było, że wszyscy wspólnie jedliśmy w niedzielę jajeczne śniadanie, u mojego narzeczonego podobnie - stąd oceniłam, że w większości domów tak jest :D a sam chleb maczany w jajku i smażony też czasem jadam, ale ten prezentowany wyżej jest smaczniejszy, więc polecam :D

      Usuń
  14. ja bym prosiła wersje wege z serem i warzywami :) uwielbiam takie rzeczy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też szynki nie jem ;) więc wcinam z samym serem :)

      Usuń
  15. nigdy nie słyszałam o tym przepisie:)
    wygląda smakowicie!
    muszę spróbowac:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo, więc tym bardziej zapraszam do wypróbowania :D

      Usuń
  16. ja uwielbiam wszelkiego rodzaju tosty ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. ciekawy przepis, będzie trzeba wypróbować, bo koocham tosty :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, cieszę się bardzo i życzę smacznego :D

      Usuń
  18. Świetny pomysł ! Na pewno wypróbuję jutro na kolację :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, mam nadzieję, że tosty przypadną Ci do gustu :D Smacznego :D

      Usuń
  19. ja w niedzielę nie jem jajek hehehhe :P ale kocham smazony chlebek w jajku i nie wiem jak mogłam nie wpasc na pomysł takich super tostów!!!! obiecuję, że natychmiast wypróbuję :D wyglądają pysznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem najtrudniej jest wpaść na najprostsze rzeczy :) Oby smakowało! :D

      Usuń
  20. Wyglądają genialnie! Na pewno wypróbuję! ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. mmm, wyglądają genialnie i kusząco! ;) jutro zrobię :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Szczerze mówiąc to na początku pomyślałam, że to kotlet:)Muszę zrobić kiedyś takie tosty!

    OdpowiedzUsuń
  23. Takie rzeczy to u mnie przewaznie na kolacje. Tosty wygladaja jak kotlety :) Nigdy nie jadlam z jajkiem i chetnie potestuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc tym bardziej zapraszam do spróbowania :)

      Usuń
  24. Matko boska przecież to musi być pyszne! Koniecznie muszę zrobić!

    Buziaki,
    Aleks

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojj, pyszne! Wierzę, że będzie Ci smakować :D

      Usuń
  25. Tosty wydają się być idealne. Ciekawe tylko ile mają kalorii?? :D hehe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kalorie się nie liczą, najważniejsze że są smaczne! :D

      Usuń
  26. ohh looks yummi!!!
    Maybe we follow each other !?
    Let me know :)
    Greetings

    www.YulieKendra.com

    OdpowiedzUsuń
  27. mniam mniam!

    zapraszam na konkurs :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie jadłam nigdy , ale smacznie to wygląda ^.^

    OdpowiedzUsuń
  29. dziękuję Anuś za ten przepis- zrobię niedługo ♥.♥

    OdpowiedzUsuń
  30. świetny przepis !
    wypróbuje go :D

    OdpowiedzUsuń
  31. Jejku, ale to pysznie wyglada :) czesto maczam tak chleb w jajku, jak zrobi sie czerstwy, ale jeszcze tostow nie robilam, na pewno wyprobuje! :)

    Pozdrawiam
    http://wspodnicy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń