20 sty 2014

Sałatka z surimi i makaronem orzo.

Nasza weekendowa sałatka - szybko i smacznie :-)

Ps. Jak któraś z Was będzie na tyle miła, to niech mnie uświadomi, jak poprawnie powinno się wymawiać makaron orzo - tak jak jest napisane, czy może jakoś inaczej? Ostatnio mnie to słowo męczy ;-)



Potrzebujemy:
- 200 g makaronu orzo (lub innego drobnego)
- opakowanie surimi
- puszka kukurydzy
- 1-2 świeże ogórki (długie)
- pęczek koperku
- majonez
- jogurt naturalny

Makaron gotujemy. Surimi i ogórka kroimy w kostkę. Kukurydzę odsączamy z zalewy. Koperek drobno siekamy. Wszystkie składniki razem łączymy. Dodajemy majonez i jogurt - najlepiej pół na pół. Doprawiamy solą i pieprzem. I dokładnie mieszamy.


SMACZNEGO!

63 komentarze:

  1. Mmm, zawsze jak tu jestem to muszę być głodna, a te wszystkie dania tylko pogłębiają mój głód ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo do mnie trzeba zaglądać z pełnym brzuchem ;-)

      Usuń
  2. Wygląda bardzo smacznie, aż mam na nią ochotę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Może jutro wypróbuję przepis bo coś na imprezę 30-tki trzeba zrobić a przepis prosty i szybki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A do tego podaj bagietkę z masłem czosnkowym, bo pasuje idealnie, my tak jedliśmy :-)

      Usuń
  4. Wygląda bardzo apetycznie :) Na pewno wypróbuję w weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta sałatka jest pyszna, a próbowałaś może taką z curry, kurczakiem i ryżem ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze powiedziawszy to jeszcze nigdy nie jadłam sałatki z ryżem, więc przepisu jestem ciekawa :-)

      Usuń
  6. Z surimi pewnie dobra sałatka:) A makaron nie wiem, nawet nigdy się nie zastanawiałam, aż sama jestem ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie jak robiłam sałatkę, to cały czas się zastanawiałam nad tym, mam nadzieję, że ktoś mi podpowie ;-)

      Usuń
  7. Muszę sporobować:) czekam na odpowiedzi na tag:)

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda pysznie, aż zrobiłam się głodna, ale o tej godzinie nie wypada już jeść ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. o rany, jak smakuje surimi? Nigdy nie miałam okazji spróbować :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak ma specyficzny, ciężko go określić :-) Mój mąż jak spróbował samego surimi, to mu nie smakowało i zraził się do niego, jednak w sałatkach zjada, bo mówi, że tam nie ma tak intensywnego smaku i jest słabo wyczuwalne ;-) Ja zaś bardzo lubię i potrafię zjadać całe te paluszki - tak same, zupełnie bez niczego, a jakbym miała jeść sama tę sałatkę, to dodałabym dwa opakowania ;-)

      Usuń
  10. Uwielbiam sałatki z dodatkiem kukurydzy, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to ogólnie uwielbiam kukurydzę, zawsze wyjadam łyżką z puszki ;-)

      Usuń
  11. Smakowicie wygląda ta sałatka :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nie mam pomysłu na surimi, od dawna szukałam dobrej sałatki właśnie z tymi paluszkami. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc odsyłam do jeszcze jednej mojej sałatki z surimi, według mnie jest jeszcze smaczniejsza: http://chwytacmarzenia.blogspot.com/2013/09/saatka-z-surimi.html

      Usuń
    2. Ooo dzięki! Tamta też wydaje się super, spróbuję właśnie tamtej w najbliższym czasie. :)

      Usuń
    3. W takim razie mam nadzieję, że będzie smakować :-)

      Usuń
  13. ciekawa jestem czy w moim miasteczku dostałabym surimi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A masz Biedronkę u siebie? Jak tak to ja zawsze właśnie tam kupuję surimi.

      Usuń
  14. uwielbiam surimi! :D

    pozdrawiam i zapraszam do mnie na WIELKĄ WYPRZEDAŻ KSIĄŻEK!

    OdpowiedzUsuń
  15. dobrze, ze wlasnie zjadłam drugie sniadanie, bo musiałabym leciec do sklepu po paluszki krabowe :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kiedyś robiłam jakąś z surimi, ale to na pewno nie było to. Składniki do siebie pasują, więc na pewno jest smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze często robię taką sałatkę z surimi: http://chwytacmarzenia.blogspot.com/2013/09/saatka-z-surimi.html

      Usuń
  17. Nawet nie wiedziałam, że jest coś takiego jak makaron orzo i surimi. Hmm wygląda przepysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Surimi często wykorzystuję, a makaron orzo ostatnio zauważyłam w wielu przepisach, więc postanowiłam też go spróbować ;-)

      Usuń
  18. To już wiem co zrobię w sobotę dla gości :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Z nieba mi spadłaś, kiedyś ją jadłam i nie miałam przepisu, a teraz już mam i na weekend zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Sałatka wygląda naprawdę przepysznie. Co do makaronu orzo, to instynktownie przeczytałam go tak jak z ż, ale nie zdziwiłabym się, jakby język polski wymagał, aby czytać rozdzielnie r i z.
    ★ blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie też się nad tym zastanawiałam czy czasem nie wymawia się 'r' i 'z'...

      Usuń
    2. Orzo to włoskie słowo i tam jest wymawiane oddzielnie czyli tak jak piszemy, w Polsce pewnie połowa i tak je kaleczy i mówi jak chce :P

      Usuń
    3. No właśnie, dlatego chciałam wiedzieć ;-)

      Usuń
  21. Moja mam taką robi i jest pyszna ! *-*

    OdpowiedzUsuń
  22. Całkiem niedawno temu, robiliśmy podobną sałatkę :)
    chyba tylko bez kukurydzy - więc następnym razem i ją dodam:D!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj i tej wersji - kukurydza nadaje fajnego smaku :-)

      Usuń
  23. kolejny ciekawy przepis :) Nie jadłam takiej sałatki ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Mmm wygląda smacznie :) Może wreszcie sama zrobię coś takiego :)

    OdpowiedzUsuń
  25. orzo wymawiamy jak piszemy, orzo to zboże :)

    OdpowiedzUsuń
  26. A ja ostatnio robiłam surimi w cieście francuskim i zostało mi jeszcze trochę paluszków surimi i nie wiedziałam co z nimi zrobić i potem je wyrzuciłam ech:) Na pewno wykorzystam ten przepis bo wygląda smakowicie:) Jeśli chodzi o ten makaron to pierwszy raz słyszę wiec niestety nie powiem Ci jak się wymawia:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ale mi narobiłaś ochoty na sałatkę. :))

    OdpowiedzUsuń
  28. Mega pysznie wygląda ta sałatka <3 na pewno wypróbujemy ten przepis ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Atego makaronu aż tyleeeeeeeee?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! Już poprawiam - miało być 20 dag (200 g)! Dzięki :-)

      Usuń
  30. Robię podobną sałatkę z surimi i bardzo ją lubię)

    OdpowiedzUsuń
  31. Na razie w kwestii wymowy: "ordzo" :)
    Pozdrawiam, Małgoś

    OdpowiedzUsuń