1 paź 2015

DIY - Jak uszyć worek



Wszelkie worki, pojemniki czy koszyczki zawsze się przydają na przeróżne rzeczy. Pojemnik z materiału już pokazywałam krok po kroku jak uszyć TUTAJ, więc tym razem padło na woreczek. Niekoniecznie na buty, jak to zwykle się kojarzy. U mnie zastosowanie znajdzie na przechowywanie włóczki lub ścinek materiałów. I kolejna rzecz na mojej "szyciowej" liście odhaczona, a że lista jest też niekończąca się tak jak ta z książkami do przeczytania, to pewnie w najbliższym czasie ukażę się niejeden tutorial. 

 Potrzebujemy:
- materiał
- sznurek (wstążkę)
- nożyczki
- linijka
- pisak do materiału (kreda krawiecka)
- maszyna do szycia (igła lub nitka)
- agrafka


 Wycinamy dwa prostokąty takiej samej wielkości.


Podwijamy do środka dwa rogi prostokąta tak jak na zdjęciu. I zszywamy. Na drugim kawałku materiału robimy również to samo.


Następnie zawijamy górną krawędź na dwa razy. Później będziemy przeciągać tu sznurek. 


Pokazując dokładnie, ma powstać taki oto tunel. 


I zszywamy wzdłuż. Możemy zwykłym ściegiem, ja zszyłam zygzakiem. 


Przykładamy dwa kawałki materiału do siebie - prawą do prawej. I zszywamy na lewej, pamiętając, żeby nie zszywać w miejscu tunelu na sznurek (zapomniałam się i musiałam pruć ;-)), więc jak zbliżamy się do tunelu to dobrze jest szyć jak najbliżej krawędzi. 


Wykańczamy brzegi overlockiem, a jeśli nie macie overlocka tak jak ja, to zabezpieczcie brzegi po prostu zygzakiem. 


Wywijamy worek na prawą stronę. 


I przeciągamy sznurek, najlepiej pomagając sobie agrafką.


I worek mamy już gotowy :-)


 Pozdrawiam! :-)

 

38 komentarzy:

  1. Bardzo podoba mi się ten worek :) kolory super !

    OdpowiedzUsuń
  2. Super!!! Heh muszę kupić maszynę do szycia, bo nie mam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny pomysł;)
    http://krze20.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. ej, to jest genialne! :) Na pewno skorzystam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny tutorial, taki woreczek świetnie sprawdzi się na drobiazgi w torebce ;) Pozdrawiam i obserwuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby był mniejszy to na pewno, bo jest dość spory :-)

      Usuń
  6. O, taki worek spróbuję zrobić sama, bo od kilku dni mam maszynę! Zdecydowałam się na Janome QLX605, to chyba uboższa wersja Twojej maszyny, ale i tak jest świetna :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O super! zastanawiałam się nad tą maszyną i miałam dylemat którą wziąć! Na pewno będzie się super spisywać :-) Powodzenia :-))

      Usuń
  7. Zazdroszczę Ci tej maszyny :) lubię grochy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. No to corcia bedzie miala worek na buty :) Dzieki za pomysl!

    OdpowiedzUsuń
  9. Super woreczek. Bardzo podoba mi się wzór oraz kolor. :)

    http://evelinololove.blogspot.com/2015/10/narzutka-floral.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szarości plus grochy jak najbardziej na plus :-)

      Usuń
  10. NIe umiem szyć na maszynie więc bardzo zazdroszczę Ci takich umiejetności :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powoli się uczę, moim marzeniem jest szycie ubrań :-)

      Usuń
  11. Love your blog!♥

    http://inka-allornothing.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny tutorial , przeuroczo wygląda ten woreczek! :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie, buziaki! ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale suuuper :):)

    www.Anita-Turowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Spróbuj, worek jest naprawdę bardzo łatwy! :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Taki woreczek jest bardzo praktyczny. Można w nim trzymać buty albo zrobić mniejszy i wrzucić do niego jakieś drobiazgi.

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajny jest i jaki prosty w zrobieniu. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny pomysł :) bardzo ładnie wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny wzór, i jak szybko można zrobić-jak ma się talent oczywiście:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że i bez talentu każdy by dał radę zrobić :-)

      Usuń
  19. super, podkradne pomysł<3 3maj się buziak

    OdpowiedzUsuń