9 paź 2013

Dzika droga.

"Dzika droga" to prawdziwa historia Cheryl Strayed, przebyła długą i samotną drogę, by odnaleźć siebie i zmienić coś w swoim życiu. Książka pokazuje, jak przezwyciężyć swoje słabości, dokonać rzeczy niemożliwych, jak znaleźć wyjście ze swoich problemów. To ogromny motywator do działania, bo jeśli czegoś bardzo się chce, to bez wątpienia się to osiągnie.


Życie autorki było bardzo skomplikowane, nie szczędziło jej wszelkich przeciwności losu. Śmierć bliskiej osoby, brak kontaktu z rodziną, problemy w małżeństwie - to wszystko pchało ją ku jeszcze gorszemu, zatracała się w narkotykach, sypiała z przypadkowymi facetami, wpadła w złe towarzystwo. To problemy, z którymi może borykać się każdy z nas. Zbyt wiele negatywnych sytuacji w życiu może prowadzić do najgorszego, ale można to wszystko zmienić, jeśli tylko tego się pragnie, i zacząć życie od nowa. Dlatego też Cheryl postanawia ruszyć w pieszą wędrówkę szlakiem PCT (Pacific Crest Trail)). I choć sięga po książki mówiące o tym szlaku, kupuje najpotrzebniejsze rzeczy, okazuje się, że jest kompletnie nieprzygotowana do tak długiej i trudnej wyprawy. Ale się nie poddaje i pragnie skończyć to, co zaczęła - ze zbyt wielkim plecakiem, z obolałymi stopami, a czasem nawet bez wody. Popełnia wiele błędów, ale wykazuje się wielką odwagą, czego nawet faceci jej zazdroszczą, mówiąc, że jest twardsza od nich, czy też nazywając ją Królową PCT. Pokazuje przemianę z nierozsądnej dziewczyny, w dojrzałą i szczęśliwą kobietę, wiedzącą czego chce i gotową na dalsze życie.


Książkę czyta się bardzo szybko, styl pisania jest lekki, więc czasem ciężko się od niej oderwać, bo wciąż jesteśmy ciekawi dalszych przygód Cheryl, tego co ją czeka, jak poradzi sobie z trudnościami, czy jej się uda i jak to wszystko na nią wpłynie. Historia ta ma jasny przekaz, chce nam pokazać, jak odnaleźć własną życiową drogę i, że nawet mimo braku chęci do życia, wszystko może się skończyć dobrze i szczęśliwie, że warto zmieniać i dokonywać wyborów, czasem nawet tych niemal niemożliwych. Książka powinna nas skłonić do zastanowienia się nad tym, dokąd zmierza nasze życie, czy jesteśmy szczęśliwi, co byśmy chcieli osiągnąć, czy też może zmienić - no i zacząć to zmieniać, by odnaleźć własną lepszą drogę.

 

Zdjęcie Cheryl z plecakiem. 
Źródło: TUTAJ

 Strona Cheryl: www.cherylstrayed.com 


"Dzika droga" to podróż do własnego wnętrza.

Bardzo zachęcam do przeczytania :-)

71 komentarzy:

  1. wow chyba gdzies to znajde i wypozycze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapraszam do mnie! ja mam do oddania w dobre ręce w akcji "Przeczytaj i podaj dalej"!

      Usuń
  2. Właśnie skończyłam czytać. Czekałam na Twój post :)
    Ciężko mi będzie sięgnąć po inną książkę teraz gdy przeczytałam tą
    Książka którą napisało życie. Cheryl momentami nieźle walnięta podbiła moje serce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje też :-) Lubię takie kobiety, mówiące o życiu takim, jakie jest, niewyidealizowane ;-)

      Usuń
  3. Czegoś takiego motywującego akurat potrzebuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc bardzo zachęcam do sięgnięcia po nią :-)

      Usuń
  4. ja już mam tyle książek, które chcę przeczytać, ale tą też dopiszę do mojej listy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I moja lista książek jest dłuuuuuuda i chyba nigdy się nie skończy ;-)

      Usuń
  5. Zdecydowanie muszę ją przeczytać. Szczególnie w tym okresie:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam i mam nadzieję, że książka Cię zmotywuje i poprawi humor :-)

      Usuń
  6. o, i to jest świetna pozycja :) zapiszę sobie do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wspaniała!!! ♡ wspaniale
    pozdrawiam:* OLA

    OdpowiedzUsuń
  8. ojej, nie lubię książek o odnajdywaniu samego siebie opartych na prawdziwych wydarzeniach....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja lubię i jak najbardziej teraz tego potrzebuję :-)

      Usuń
  9. Książka może i fajna, ale nie trafia w mój gust. Jestem ogromną fanką Cobena ;)

    http://magduizm.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapisuje na moją listę książek do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Hm książka wydaje się być świetna :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Szkoda, że zaczęły się studia i nie mam czasu na czytanie ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo wszystko życzę, bo udało się spędzić trochę czasu z dobrą książką :-)

      Usuń
  13. nie slyszalam o niej wczesniej, ale wydaje sie naprawde swietna..! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pierwszy raz o niej słyszę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. A ja akurat mam tę książkę, czeka na półce w kolejce do przeczytania. Po przeczytaniu Twojego posta chyba wyprzedzi inne w kolejce:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc mam nadzieję, że spodoba Ci się równie mocno, jak i mnie! Miłego czytania :-)

      Usuń
  16. z chęcią bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak robiłam zamówienie na znaku to zastanawiałam się nad nią, ale w końcu nie kupiłam - dzięki Twojej recenzji poważnie zastanowię się nad nią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wreszcie opublikowałam post z zakupami ze znaku :-)

      Usuń
    2. Następnym razem sięgnij, bo warto :-)

      Usuń
  18. Oj zachęciłaś i to bardzo!:) Będę szukała:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Przeczytałabym i to z chęcią ! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. W sumie to zaciekawiłaś mnie :) Znak ma często naprawdę interesujące książki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, najbardziej lubię kupować książki właśnie tam :-)

      Usuń
  21. Ciekawie się zapowiada,chętnię ją przeczytam:))

    OdpowiedzUsuń
  22. muszę koniecznie przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  23. dobra propozycja do przeczytania;)

    OdpowiedzUsuń
  24. jacie!!! ale mnie przekonałaś!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  25. Uff! Odetchnęłam z ulgą. Myślałam, że to będzie kolejna wersja ,,Jedz, módl się, kochaj".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam "Jedz, módl się, kochaj", więc nie mam porównania ;-)

      Usuń
  26. słyszałam już o tej książce, wydaje się być naprawdę ciekawa;)

    NEW POST

    OdpowiedzUsuń
  27. nie czytałam jej ale może przeczytam zachęciłaś mnie super ZAPRASZAM http://ewefiu1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Kiedy Ty masz czas na czytanie tylu wspaniałych książek, co?!

    OdpowiedzUsuń
  29. bardzo lubie takie książki, chętnie bym po tą sięgnęła ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. ooo podoba mi sie,dopiuje ja do mojej listy ''do przeczytania''

    OdpowiedzUsuń
  31. Zaciekawiłaś mnie, dopiszę sobie do listy, która zresztą chyba nigdy się nie skończy! :D

    OdpowiedzUsuń
  32. Już wiem teraz jaką następną książkę będę czytać :) Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  33. Swietna ksiazka! Musze przyczytac!
    obserwujemy?
    xoxo
    Urszula www.fashfab.blogspot.com

    Would you also like our facebook fan page? www.facebook.com/fashfabx

    OdpowiedzUsuń
  34. Ciekawa książka, może po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  35. Nie słyszałam o tej książce... :D

    OdpowiedzUsuń
  36. Dużo dobrego czytałam o tej książce ! ;) Chyba się na nią skuszę ! :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Ale pięknie piszesz. Wprost nie można się oderwać:) Z miłą chęcią sięgnę po tę pozycję, bo recenzja jest bardzo zachęcająca. Swoją drogą bardzo ciekawy blog i mam zamiar często tutaj wpadać. Powodzenia w dalszym blogowaniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, miło to słyszeć, no i zapraszam częściej :-)

      Usuń
  38. Lubię blogi, na których znajdę recenzje książek, które warto czytać! I wielkie dzięki Ci za to ;)
    Pozdrawiam! :))

    OdpowiedzUsuń
  39. Sporo stron, w sam raz na długie, jesienne wieczory! :)

    OdpowiedzUsuń