7 paź 2013

Danie z zupek chińskich.

Bardzo lubię "Makaronową patelnię Winiary", dlatego też postanowiłam stworzyć swoje danie z użyciem zwykłych zupek chińskich i eksperyment ten zaliczam do jak najbardziej udanych! Danie wyszło przepyszne, więc na pewno jeszcze nie raz zagości na naszym stole. A najlepsze jest to, że składniki można zmieniać w zależności od tego, na co mamy ochotę lub co akurat zalega u nas w lodówce, czyli tzw. "czyszczenie lodówki", więc co byśmy nie dodali - danie z pewnością zawsze wyjdzie i będzie równie smaczne, jak i inne jego kombinacje. A ja przedstawiam Wam moją propozycję i zachęcam do wypróbowania :-)


Potrzebujemy:
- 2 zupki chińskie (obojętnie jakie, bo chodzi o makaron, a nie o przyprawy)
- pierś z kurczaka
- 1 duża marchewka lub 2 małe
- papryka czerwona
- por
- 250g pieczarek
- pół puszki kukurydzy
- natka pietruszki
- przyprawa do kurczaka
- curry
- zioła prowansalskie


 Kurczaka kroimy na mniejsze części, doprawiamy przyprawą do kurczaka (można też gyrosem albo curry) i odstawiamy do lodówki. Pieczarki kroimy na ćwiartki bądź ósemki (dzięki temu bardziej czuć ich smak, niż wtedy gdy kroimy w plastry) i podsmażamy do momentu odparowania wody, delikatnie solimy. Kiedy pieczarki się smażą, kroimy resztę warzyw - paprykę w kostkę, marchew w plastry, por w półksiężyce. Natkę siekamy. Pieczarki zdejmujemy z patelni, a na ich miejsce wrzucamy marchew i paprykę, a gdy zmiękną dodajemy por. Oczywiście pieczarek nie trzeba smażyć osobno, można razem z całą resztą, dla mnie po prostu są smaczniejsze, kiedy smaży się je oddzielnie ;-)


 Na drugiej patelni smażymy kurczaka. Do warzyw wrzucamy pokruszone zupki chińskie, dodajemy 150 ml wody, czekamy aż woda odparuje. Kiedy już na patelni nie będzie wody, a makaron zmięknie, dodajemy natkę, kukurydzę, pieczarki, doprawiamy sporą ilością przypraw, bo inaczej danie może być zbyt mdłe, użyłam sporo curry, ziół prowansalskich, soli i dużo pieprzu. Dodajemy usmażonego kurczaka. Wszystko razem mieszamy i danie jest gotowe :-)

SMACZNEGO!


Jedliście może takie danie z zupkami chińskimi? :-)

82 komentarze:

  1. Wygląda pysznie .. tylko ja raczej jednak nie użyłabym zupek chińskich .. wolę wersję z ryżem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z ryżem też byłoby smacznie, albo ze zwykłym makaronem :-) Celowo użyłam zupek chińskich, bo chciałam stworzyć coś w stylu "makaronowej patelni" ;-)

      Usuń
  2. Niby proste, a jednak na to nie wpadłam :)
    Na pewno wypróbuję, bo Twoja wersja wyjdzie taniej dla kilku osób, niż gotowe danie kupne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie :D muszę koniecznie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomysł jest genialny!!! wygląda bardzo pysznie!!
    wspaniale ♥
    pozdrawiam, OLA:*

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny pomysł :) Danie wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. super pomysł, wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda rewelacyjnie! Jedank muszę sama zrobić żeby się przekonać jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że tak - każdy z nas ma inny smak, ale do wypróbowania bardzo zachęcam :-)

      Usuń
  8. Wygląda przepysznie,w dodatku jest łatwe:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo łatwe, tylko kroimy, smażymy i od czasu do czasu mieszamy :-)

      Usuń
  9. słyszałam, ale nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepysznie wyglada :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wizualnie wygląda to rewelacyjnie :)

    Jeszcze nigdy nie kombinowałam w ten sposób z zupkami chińskimi :)

    Buziaki
    xo xo xo xo xo xo xo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy raz użyłam zupek chińskich w sałatce, a to kolejne danie z zupkami, obie wersje bardzo mi smakują :-)

      Usuń
  12. wygląda naprawdę smakowicie :) Zupek chińskich nie kupuję, ale nabrałam ochoty żeby chociaż spróbować jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mmmmm! Uwielbiam chińskie dania! :) Trafiłaś w me gusta.:D :)

    OdpowiedzUsuń
  14. nigdy nie wpadłam na taki pomysł, ale pewniegłównie dlatego że nie jadam zupek chińskich :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdy nie jadłam takiej potrawy, ale jak patrzę na te zdjęcia, to mam ochotę spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. nigdy o takim czymś nie słyszałam... :D ale wygląda apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Super pomysł ;) Na pewno skorzystam ;D Ale chyba wybiorę ryż lub zwykły makaron ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. robisz bardzo fajne zdjęcia:) do tego to wszystko wygląda tak estetycznie no i po prostu pysznie;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo apetyczne danie:)chętnie wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  20. Faktycznie, wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie jadłam, ale nie lubię takich smażonych na patelni warzyw. Ale z pewnością danie praktyczne (zabrakło mi tu odpowiedniejszego przymiotnika).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warzywa z patelni to jedno z moich ulubionych dań :-)

      Usuń
  22. Kochana, zupki chińskie to smak mojej szkolnej młodości. Z ojczymem zawsze kupowaliśmy po dwie paczki w pobliskim sklepie i w domu robiliśmy sobie uczę. Ale, ale- tak, jak Ty wylewaliśmy ,,zupkę" i zajadaliśmy się makaronem, który urozmaicaliśmy wszelakimi dodatkami.
    Twoja propozycja wygląda apetycznie. Czy też uważasz, że makaron od Vifona, jakoś bardziej smakuje od Knorra czy też winiarowskiej wariacji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się! Vifonowy makaron jest dużo smaczniejszy :-)

      Usuń
  23. Wygląda bardzo apetycznie. Może taki makaron nie najzdrowszy ale i tak go lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Moja mama robi sałatki z zupkami chińskimi - przepyszne :P Dodaje do makaronu tylko ogórek, pomidor, papryka, ser żółty, przyprawy i majonez czy tam jogurt, co kto woli i gotowe :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też robię sałatkę z zupek chińskich, ale z trochę innymi składnikami :-)

      Usuń
  25. uwielbiam te danie jadam dość często :)

    OdpowiedzUsuń
  26. uwielbiam zdjecia jedzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Mniam, mniam, ale się głodna zrobiłam. :)) Tej jeszcze nie jadłam, ale na pewno to nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Muszę koniecznie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Tez uwielbiam te Dania ! :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Pyszności ! :)
    obserwuję i oczywiście zapraszam do mnie; )

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo fajnie wygląda i smakuje takie danie z tym przezroczystym makaronem...

    OdpowiedzUsuń
  32. Na pewno pyszne! Aż zgłodniałam, nie wolno mi tu zaglądać o tej porze. :)))

    OdpowiedzUsuń
  33. mmm pychotka! już wiem co następnym razem podam na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Często robiłam dania z makaronem z zupek chińskich - pyszne są!!

    Pozdrawiam,
    Confassion
    www.confassion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Zupek chińskich prawie nigdy nie jadam, ale użyte to takiego dania sprawia, że mam ochotę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj, jeśli lubisz zwykłe warzywa z makaronem czy ryżem, to na pewno i to ci posmakuje :-)

      Usuń
  36. dziekuje :)
    u Cb jak zawsze smakowicie :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  37. Też czasami robię taki szybki obiad, jednak nigdy nie dodawałam papryki. Następnym razem to zmienię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno i wersja z papryką będzie ci smakować :-)

      Usuń
  38. Ja z makaronem z zupek chińskich, a najlepszy z zupek "Vifon" (bo te knora są takie grube)
    robię sałatkę GYROS, jadłaś ?
    skład: kapusta pekińska, kukurydza, papryczka czerwona, pierś z kurczaka, przyprawa gyros, sos koperkowo - ziołowy, majonez - wszystko kroimy w kosteczkę do michy, piers w kostkę i w gyrosie optaczamy na patelnie i do michy, sos koperkowo ziołowy mieszamy z oliwą i wodą i do michy (wszystko mieszamy i pycha !)

    A Twoje danie tez ciekawe i apetycznie wygląda ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robię podobną i bardzo ją lubię :-) Ale nigdy nie dawałam sosu koperkowo-ziołowego, muszę wypróbować tą wersję :-)

      Usuń
  39. wygląda naprawdę pysznie. zmotywowałaś mnie do działania ;)

    OdpowiedzUsuń
  40. Fajne danie, uwielbiam makaron z zupek chińskich, czasem kupuję też makaron Mie, który jest ciut grubszy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jadłam tego makaronu, muszę wypróbować :-)

      Usuń
  41. Wyglada smakowicie musze zrobić :)
    A kiedy bedzie post o tym jak planujesz posiłki? Bardzo mnie ciekawi może cos ukradne do siebie :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń