1 mar 2015

Koszyk (pojemnik) z materiału - jak uszyć




Właściwie nie wiem, jak powinnam nazwać to, co uszyłam... Koszyk? Worek? Pojemnik? Zastanawiam się cały czas, która nazwa byłaby najodpowiedniejsza. Więc jak widzicie, mam dzisiaj mały tutorial i mam nadzieję, że okaże się pomocny :-) Odnośnie wielkości koszyka, szerokości czy długości, wszystko zależy od was na jaki macie ochotę, cała reszta zawsze szyje się tak samo, więc warto znać krok po kroku, co i jak :-)

Starałam się opisać wszystko jak najdokładniej, mam nadzieję, że skorzystacie :-)


Potrzebujemy dwóch kawałków materiału takiej samej wielkości.


 Każdy z materiałów zaginamy na pół i zszywamy bok (tak jak idzie przerywana linia)


Następnie zszywamy kolejny bok, który jest spodem naszego koszyka (patrz linia)


Następnie wywijamy spód koszyka i zszywamy dwa kąty w sposób taki jak na zdjęciu, starajcie się tak zrobić, żeby wszystkie kąty miały taką samą wielkość.


Gdy kąty mamy zszyte, odcinamy je wzdłuż szycia.


No i powstają nam takie oto torebki (trochę jak te na cukier)


Wkładamy jeden koszyk w drugi, pamiętając o tym, by dwie prawe (ładniejsze) strony stykały się ze sobą. Oczywiście wkładamy je do końca, tak by jedna w drugiej całkowicie się chowała. 


A następnie zszywamy wzdłuż do siebie (najwygodniej szyć na wolnym ramieniu), ale nie do końca, trzeba zostawić kawałek dziury (niezszytego miejsca), by później nasz koszyk przewinąć na prawą stronę.


Tak więc przewijamy (przewlekamy) na drugą stronę.


Zostaje nam taka dziurka, więc by się jej pozbyć, łączymy ją razem i robimy dodatkowy szew wzdłuż całego koszyka.


Wywijamy kawałek materiału. I nasz szew, o którym wspominałam powyżej, prezentuje się oto tak.
No i koszyk mamy gotowy! Aaa i najważniejsze, że koszyk jest dwustronny! Równie dobrze możecie wywinąć go w drugą stronę :-)


 Lubicie szyć? Może macie ochotę zrobić sobie taki koszyk?


66 komentarzy:

  1. fajny tutorial, jak będę miała chwilę to chyba spróbuję
    też sobie trochę szyję, a raczej zaczynam na starym łuczniku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koszyczek jest bardzo prosty, więc na pewno ci wyjdzie :-)

      Usuń
  2. Bardzo ładny :) już widzę co mogłabym do niego schować, albo dać komu zapakowany prezentem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przydatny taki koszyczek:) jakiś talent do szycia podobno posiadam, więc spróbuję własnych sił w uszyciu takiego koszyczka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno ci wyjdzie, bo jest bardzo prosty do zrobienia :-)

      Usuń
  4. fajne i przydatne na drobiazgi:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczny jest ten koszyk. Bardzo ładny materiał dobrałaś :) zdecydowanie skorzystam z Twojego pomysłu, bo też by mi się coś takiego przydało :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Niestety nie mam maszyny ani talentu do szycia ale taki pojemnik wygląda super
    :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny. Mam podobne (tyle, że w kwiecisty wzór) od mamy, bo także lubi tworzyć takie cudeńka.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetnie Ci to wyszło - ja niestety nie szyję, bo nie mam ani sprzętu ani jakoś weny do tego, chociaż ostatnio coraz bardziej się do tego skłaniam. Jakiej maszyny używasz? :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny pomysl na kosmetyczke :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ładny koszyk..ech, ja niestety nienawidzę szyć ;|

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chyba od zawsze lubiłam, bo już jako dziecko przerabiałam ciuchy ;-)

      Usuń
  11. Nawet nie wiesz jak bardzo zazdroszczę Ci talentu, bardzo chciałabym się nauczyć szyć na maszynie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczą chęci, szycie tak naprawdę nie jest trudne, bo wszystko zazwyczaj odbywa się według jakiegoś schematu/szablonu ;-)

      Usuń
  12. Samo wykonanie wydaje się być nawet proste, tylko problemem jest brak maszyny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wykonanie jest bardzo proste, kwestia kilku minut ;-)

      Usuń
  13. Efekt jest super.
    Niestety mam dwie lewe ręce do takich prac :DD

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak tylko wejdę w posiadanie maszyny to sobie taki zrobię na moje wełenki do dziergania, bardzo przydatny opis Aniu :)) Może więcej takich tutoriali byś zrobiła?

    OdpowiedzUsuń
  15. podobają mi się takie wytwory !

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubiłabym szyć gdybym umiała ;) Zastanawiałam się nawet nad kupnem maszyny ale boję się, że to będzie słomiany zapał ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A myślałam, że tylko ja mam taki słomiany zapał do wszystkiego ;-) Mimo wszystko warto zaopatrzyć się w jakąś maszynę, bo to zakup na długie lata, więc pewnie w międzyczasie nieraz się przyda :-)

      Usuń
  17. Dzięki, zajrzę na stronę :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. bardzo podoba mi się Twój materiałowy pojemniczek.

    OdpowiedzUsuń
  19. Swietny pomysl w uszyciu tez nie trudny maszyne mam to moze pokombinuje zwlaszcza ze teraz wszelkie worki koszyczki itp przydadza sie na zabawki mojego malego Maluszka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. więc tym bardziej zachęcam do uszycia, a koszyczek jest naprawdę bardzo prosty :-)

      Usuń
  20. A właśnie zrobię chyba taki na długopisy. Długo sie zastanawiałam co postawić na biurku na przybory i to chyba będzie świetne rozwiązanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To najlepiej wszyj też fizelinę żeby koszyk był trochę sztywniejszy :-)

      Usuń
  21. Przepiękne! Zazdroszczę Ci talentu :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo fajne - takie proste, a jednak pomysłowe. Nadałoby się np. jako woreczek na ciasteczka, które sama upiekłaś i niesiesz komuś idąc w gości ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakbym potrafiła piec, to na pewno bym tak zrobiła :-)

      Usuń
  23. Pięknie to wygląda i najważniejsze,że zrobione samemu a jak cieszy oko ;)

    Buziaki

    xo xo xo xo xo

    OdpowiedzUsuń
  24. aż cieszy oko <3

    Pozdrawiam i życzę udanego tygodnia :)
    Anru,

    OdpowiedzUsuń
  25. Gdybym ja go zrobiła to wyglądałby strasznie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno nie byłoby tak źle, koszyk jest naprawdę bardzo prosty do zrobienia :-)

      Usuń
  26. Nie umiem szyć na maszynie ale planuję się nauczyć;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szycie to świetna sprawa, ja chcę się nauczyć szyć ciuchy :-)

      Usuń
  27. Aż żałuję, że nie mam maszyny do szycia :(

    OdpowiedzUsuń
  28. Świetny pomysł :) Od dłuższego czasu noszę się z zamiarem odkopania mojej maszyny do szycia, ale teraz mnie dodatkowo zmotywowałaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło to słyszeć, planuję dodawać więcej szyciowych tutorali, więc mam nadzieję, że może jeszcze bardziej zainspiruję :-)

      Usuń
  29. Jej super pomysły. Marzy mi się uszycie własnego spadochronu :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Koszyczek super, tutorial również, ale niestety mimo kilku podejść nie wiem jak oswoić maszynę do szycia....I żałuję strasznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jaką maszynę masz? Bo ja jak podchodziłam do starego Łucznika, to też na niej nie potrafiłam szyć ;-) Nie miałam cierpliwości ;-)

      Usuń
  31. ale śliczny :) prosto i pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetny pomysł .Trafiłam do Ciebie przypadkiem :) I zostaję!!! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  33. Mam takie pytanie, po co trzeba doszyc owateline, czy tam fliseline

    OdpowiedzUsuń
  34. Mam takie pytanie, po co trzeba doszyc owateline, czy tam fliseline

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żeby koszyk był sztywniejszy, bo jest bardzo miękki.

      Usuń
    2. No chyba że to pytanie ogólne, to również służy do ocieplenia (np kurtki) albo do pikowania materiału lub wyszywania czegoś :-)

      Usuń