26 lis 2014

Risotto z pieczarkami







Po raz pierwszy w życiu jadłam dziś risotto i żałuję, że nigdy wcześniej nawet nie spróbowałam. No tak mi posmakowało, że co chwilę podchodziłam i łyżką wyjadałam, aż zaczęłam się zastanawiać, czy mojemu J. na obiad coś zostanie ;-)) Jak jeszcze nie jedliście, to koniecznie spróbujcie! jest przepyszne! :-)

Potrzebujemy:
- 300g ryżu arborio
- 500g pieczarek
- 2 łyżki masła
- 50g parmezanu
- pół pęczka natki
- 1l bulionu (lub 2 kostki rosołowe, u mnie warzywne)

Kroimy pieczarki w plastry i podsmażamy, a gdy zmiękną, odkładamy je na bok. Zagotowujemy bulion (lub wodę z dwiema kostkami). Ryż wrzucamy na patelnię (możemy na tę samą, na której robiły się pieczarki) i przez dwie minuty smażymy, po czym dolewamy chochlę bulionu. Gdy ryż wchłonie wszystko, dolewamy kolejną chochlę. I tak kilka razy. Niemal cały czas mieszamy. Po ok. 20-25 minutach ryż powinien być miękki. Wtedy dodajemy pieczarki, parmezan, masło i posiekaną natkę pietruszki. Dokładnie mieszamy. 


SMACZNEGO!

79 komentarzy:

  1. Wygląda wyśmienicie , risotto jak ja to kocham ! * . * Bardzo prosty przepis : )

    Chciałam zaprosić cię na zupełnie nowego mojego bloga : http://spelniaj-twoje-marzenia.blogspot.com/ Jeżeli mnie nie pamiętasz byłam stąd : http://spelniaj-swoje-marzenia.blogspot.com/ : )

    Pozdrawiam ; *

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie, szkoda tylko że nie mam większych zdolności kulinarnych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten przepis jest bardzo prosty, więc tu nawet nie potrzeba zdolności kulinarnych :-)

      Usuń
  3. Aniu koniecznie przepis sobie zatrzymuje i zrobię to risotto ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za przepis, jutro sobie zrobię. :) Narobiłaś mi apetytu na to risotto. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakoś nigdy nie udało mi się zrobić dobrego risotto.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze powiedziawszy to nie wiem dokładnie, jak ma smakować to danie czy jak wyglądać, bo go nigdy wcześniej nie jadłam, ani nie widziałam "na żywo", więc nie wiem, czy ma być takie, jak zrobiłam ja, ale najważniejsze, że i mnie i mojemu lubemu smakuję, więc chyba mi wyszło ;-)

      Usuń
  6. Jestem bardzo ciekawa czy smakowałoby mi takie danie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak lubisz serowo-pieczarkowe dania, to na pewno by smakowało :-)

      Usuń
  7. Jeszcze nigdy nie robiłam risotto :D Fajnie, że co chwilę próbujesz gotować nowe dania, też będę musiała tak robić, bo niektóre już mi się nudzą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja jadłam po raz pierwszy, lubię próbować nowe dania :-))

      Usuń
  8. Nigdy nie robiłam i nie jadłam risotto a Twój przepis wydaje się prosty wiec spróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do wczoraj tez nigdy nie jadłam :-) A przepis jest bardzo prosty :-) Na pewno będę kombinować jeszcze z innymi dodatkami :-)

      Usuń
  9. Ryż ma być ugotowany, zanim wyląduje na patelni? Bo trochę nielogiczne dla mnie wrzucać surowy, a brakuje tej informacji. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ryż ma być surowy (suchy), prosto z paczki wysypujemy na patelnię, a później zmięknie pod wpływem bulionu (tylko nie wlewamy od razu cały litr, tylko tak po chochelce i mieszamy ciągle) :-))

      Usuń
    2. Dziękuję za doprecyzowanie. :-)

      Usuń
  10. Prosty i ciekawy przepis - aż mi chęci narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Risotto jadam bardzo rzadko, ale jak już jest to zjadam go sporo, też je lubię :))
    Pięknie wygląda to Twoje ryżowe dzieło :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam choć nie robiłam wieki:) Muszę to nadrobić bo narobiłaś mi apetytu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ze wstydem przyznaję, że nie jadłam jeszcze risotta :) Pewnie dlatego, że nie przepadam za ryżem. Ze sposobu przygotowania mniemam jednak, że to coś więcej niż zwykły ugotowany ryż ;) Może najwyższa pora spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do wczoraj też nigdy wcześniej nie jadłam :-) A jak lubisz serowo-pieczarkowe dania, to możliwe że to risotto, by Ci smakowało :-)

      Usuń
  14. Znów mam ochotę wbić Ci się na obiad ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. chyba kiedyś skopuję ten przepis od ciebie :)
    smakowicie to wygląda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc zachęcam do spróbowania :-)

      Usuń
    2. na pewno spróbuję :) ale na razie jem po za domem

      Usuń
  16. mmmm aż się głodna zrobiłam ;d

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda bardzo pysznie, narobiłaś mi smaku :)

    Zapraszam do wspólnej obserwacji,
    rzetelne-recenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. ja chętnie spróbuję, wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. wygląda na parwdę smacznie
    bardzo lubię potrawy z ryże, też na słodko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba jeszcze nigdy nie jadłam ryżu na słodko ;-)

      Usuń
  20. Pyszności ;) dzisiaj też robię ryż, ale po chińsku z kurczakiem.

    OdpowiedzUsuń
  21. ależ pysznosci :) na pewno się u mnie kiedys pojawi ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Przepis swietny zaraz idę do sklubkilku składników mi brakuje dzisiaj będzie Twój przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam jest genialne mniam Mężowi tez smakowało :)

      Usuń
    2. Oo! Jak miło! Nawet nie wiesz jak się cieszę! :-)))

      Usuń
  23. sama często takie robię bo uwielbiam risotto

    OdpowiedzUsuń
  24. wygląda bardzo apetycznie, nie dziwię się, że podjadałaś:)

    OdpowiedzUsuń
  25. oj nie wiem czy bym zjadła z pieczarkami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można z czym innym zjeść np. z kurczakiem, groszkiem albo jakimiś warzywami :-)

      Usuń
  26. Wygląda smakowicie - aż wstyd się przyznać, że jeszcze nie jadłam takiego dania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego wstyd? Ja też jadłam po raz pierwszy :-)

      Usuń
  27. Nie jadłam jeszcze nigdy risotta. Wygląda bardzo smakowicie, musze koniecznie spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc pozostaję mi tylko życzyć smacznego :-)

      Usuń
  28. Lubię risotto za prostotę w wykonaniu i przegenialny smak! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, zawsze wydawało mi się, że przyrządzenie takie risotto to mega trudna sprawa ;-)

      Usuń
  29. Pyszne i piękne, czego chcieć więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Uwielbiam! I nic, a nic się nie dziwię, że tak ci smak podpasował :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko szkoda, że wcześniej nie spróbowałam ;-) Teraz mam ochotę na risotto z kurczakiem albo groszkiem :-)

      Usuń
  31. Wygląda pysznie- przygotuje w zamian za te, które przyrządzam :D

    OdpowiedzUsuń
  32. Nigdy nie jadłam, ale wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Wszędzie spotykam risotto, a nigdy nie jadłam. Przepis wydaje się bardzo prosty, więc może skorzystam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis jest bardzo prosty, więc zachęcam :-)

      Usuń
  34. Jak kilka osób powyżej, ja też jeszcze nie miałam okazji jeść risotta :) a Twoje wygląda pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  35. pięknie podane i na pewno pyszne

    OdpowiedzUsuń
  36. Zachęcająco wygląda, trzeba wypróbować.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  37. ale pycha!!!!! Muszę wypróbować :0

    OdpowiedzUsuń
  38. Chyba w końcu w tym tygodniu zrobię to Twoje risotto, bo chodzi za mną i chodzi..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc mam nadzieję, że będzie smakowało :-))

      Usuń
  39. Bardzo prosty i ciekawy przepis :D Chętnie wypróbuję. Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń