30 lis 2014

Jak uszyć hamak dla świnki morskiej





Dziś post dla wybranych, a dokładnie dla właścicieli świnek morskich lub innych gryzoni i małych zwierzaków. Reszty was raczej to nie zainteresuje. Początkowo miałam po prostu pokazać ten hamak w przeglądzie zdjęć, czyli w moim tzw. okiem aparatu, ale jednak doszłam do wniosku, że skoro często ktoś do mnie trafia po wpisaniu w google "świnki morskie coś tam coś tam...", to może ten post okaże się być pomocny. A oto jak uszyć hamak, mam nadzieję, że choć trochę podpowiem.

 Potrzebujemy:
- kawałek materiału 
- sznurek
- igła
- nitka
- nożyczki

Wycinamy dwa trójkąty (możemy również tylko jeden) takiej wielkości, by świnki się na nim zmieściły. Przygotowujemy sznurek lub szerokie sznurówki, a jeśli tak jak ja nie macie żadnej z powyższych rzeczy albo nie chcecie, by ich kolor zbytnio odbiegał od kolorystki hamaku lub waszego wystroju wnętrz (tak to jest też ważne) możecie sami uszyć paski z kawałka materiału.

 Przyszywamy po dwa paski (sznurki) do każdego z rogów materiału.

Mniej więcej wygląda to właśnie tak.
Jeśli chcemy, to możemy przywiesić już hamak lub...

 Później doszywamy drugą część materiału, ja wybrałam bardziej puchaty materiał, by świnkom było wygodniej i przytulniej. 

I przywiązujemy hamak w rogu klatki.

Później stoimy na czatach z aparatem i czekamy, aż świnka wskoczy na hamak... 
Ale najpierw musi go porządnie z każdej strony obwąchać...

...następnie zawołać koleżankę, i by raźniej było, to dwie próbują na niego wejść...

... ale to Koko wygrywa ;-)

Choć teraz to Pipi głównie w nim przesiaduje :-)

Jakie zwierzaki macie w domu?? :-)


67 komentarzy:

  1. Taki hamak to naprawdę świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dwie kotki, które solidarnie bojkotują wszelakie leżaki i kocie zabawki ;) Plecak/karton podobno jest wygodniejszy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe, no wiadomo że to lepsze i wygodniejsze ;-)

      Usuń
  3. Moja ma hamak, ale na niego nie wskakuje. Taki pietrak z niej. ;-) Pewnie zaleciałości z poprzedniego domu. Gdyby nie hamak, to by nie wychodziła na żer na początku, a teraz w sumie z przyzwyczajenia pod nim siedzi. Kupiłam jej za to kapciucha, na którym lubi się wylegiwać! http://i58.tinypic.com/2vv2rzn.jpg

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje też siedzą pod, teraz mają tam nowe miejsce do spania ;-) A ten kapciuch świetny :-))

      Usuń
  4. Widać, że uwielbiasz zwierzaczki :) Nie każdemu chciałoby się szyć świnkom hamak ;) My obecnie nie mamy zwierzaka - przez 15 lat mieliśmy psa. Za to w dzieciństwie miałam chomika, świnkę morską, kota i rybki ;) kot bardzo lubił się ze świnką ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to też trochę tych zwierzaków miałaś :-) Jak mam wydać kilkadziesiąt złotych na hamak, to wolę go sama uszyć ;-)

      Usuń
  5. Ale super pomysł :) O mają się dobrze z Tobą ;) Ja mam małego psa od 8 lat, kota od pół roku oraz rybkę od roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się ;-) To widzę, że też masz takie mini zoo ;-)

      Usuń
  6. moja młodsza siostrzyczka się mega ucieszy :) kocha swoją świnkę i myślę, że postara się zrobić coś podobnego dla niej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie trzymam kciuki, by się udało :-))

      Usuń
  7. O, moje świnki nigdy nie chciały używać hamaków w prawidłowy sposób - na a nie pod :D Więc nie mają, ale posiadają kartonową rurę, przykrytą kocem co tworzy im jaskinie, którą uwielbiają, podusię i legowisko ;)

    D tego mam dwa cudowne psiaki :D No a świnki trzy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, sporo masz tych zwierzaków :-) Moje też śpią pod hamakiem, ale na szczęście również wskakują na niego :-)

      Usuń
  8. O rany, fantastyczny pomysł! Ja nie posiadam żadnego tak malutkiego zwierzaczka, by to przeszło :( Mam za to psa i królika, który w sumie nie jest zbyt duży, ale i tak za duży ^^ (trochę to nieskładne, ale wiesz o co chodzi). Naprawdę kreatywne, lubisz zwierzaki, jak widzę:)
    Pozdrawiam i zapraszam. KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, wiem :-) Pewnie, że lubię, bo chyba nie da się ich nie lubić ;-))

      Usuń
  9. Ale extra :D Ja mam królika, więc taki hamak musiałby być sporo większy xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie, pewnie z pół klatki by zajął ;-)

      Usuń
  10. Ale czad! :) ja nie podołam, bo do szycia to mam dwie lewe i jeszcze wykręcone ;) Muszę poprzestać na domku dla świnki z zoologicznego ;)
    Mam świnkę (a właściwie córka ma) od miesiąca.
    A oprócz tego mamy kota.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, może jednak się uda, bo ten hamak jest mega prosty do uszycia :-) No i życzę radości i pociechy ze świnki :-))

      Usuń
  11. genialny pomysł, a świnka urocza :) ja miałam jedną w dzieciństwie - właściwie była mojego brata :) ale bardzo ja lubiłam ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nie da się ich nie lubić, bo świnki są przeurocze :-)

      Usuń
  12. Moje szynszyle to by zjadły taki hamak - mają specjalny ale też już nie raz się dobrały do niego i trzeba było wymyśleć metalowe zapięcia bo sznurki po jednej nocy znikały w dziwnych okolicznościach - a koszatniczki no właśnie cały hamak zostawał zjedzony w ciągu jednej nocy - ja mam po prostu jakaś szarańczę w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ooo genialny pomysł, słodko :D :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Moje szczury kiedyś dostały ode mnie taki hamak - w ciągu jednej nocy rozmontowały go i przerobiły na wyściółkę do domku.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem uprzedzona do chomików, bo jak miałam sześć lat jeden wredny mnie ugryzł. Wiem,to był taki jeden złośnik, nie powinnam przekreślać całego gatunku (wcześniej miałam całkiem miłe okazy ;)), ale jakoś uraz został ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja z chomikami nigdy nie miałam do czynienia, więc nie wiem jak się zachowują :-) moje świnki lubią lizać po rękach, czasem podgryzą, ale to na zasadzie "spróbuję cię" a nie jakiegoś mocnego gryzienia, robią to bezboleśnie tak jakby ktoś nas delikatnie udrapał ;-)

      Usuń
  16. Kiedy byłam dzieckiem miałam świnkę morską żyła 8 lat!! :)) Super ten hamak i te Twoje świnki :]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że moje też tyle dożyją! :-)

      Usuń
  17. zrobiłaś swoim świnkom taki mikołajkowy prezencik:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Rewelacja! Ależ kreatywna z Ciebie Bestia;) Śliczne i przeszczęśliwe świnki.
    Ja mam dwa kociaki:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam suczkę i to dla mnie najsłodsze stworzenie na świecie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak miałam świnki to też im szyłam hamaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiedziałam, że też miałaś świnki, dobrze wiedzieć :-)

      Usuń
  21. Małym nakładem energii można wyczarować coś świetnego dla swojego pupila! :-) Pozdrawiam :-*

    OdpowiedzUsuń
  22. Pokazałam ten wpis mojej kolezance :)))
    Ona ma świnkę morską i może wykorzysta :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Twoje świnki to mają życie jak w raju :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Super wyszedł i jaki fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Wow, to naprawdę super pomysł! Mój brat miał świetną świnkę, miała irokez między oczami :D Niestety podczas remontu zaczęła się bardzo dziwnie zachowywać ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może tak się przestraszyła, moje jak słyszą odgłosy np, wiercenia potrafią cały dzień siedzieć w kącie...

      Usuń
  26. Oh jejku jaki świetny pomysł ! Kiedyś miałam chomiczka, ale one wolą raczej zakopać się w trocinach by nie było ich widać, więc hamak chyba i tak byłby zbędny, ale kiedyś mój maluszek dostał ode mnie skarpetkę i był to jego wymarzony, cieplutki domek i przesiadywał tam cały czas i strasznie się denerwował gdy ktokolwiek chciał ją dotknąć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miałam nigdy chomika, choć marzy mi się :-)

      Usuń
  27. Czegoś takiego jeszcze nie widziałam. Takie świnki to mają dobrze:)

    OdpowiedzUsuń
  28. ale super pomysł , myślę ze świnki morskie zachwycone :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na hamaku leżakują, więc chyba im się podoba :-)

      Usuń
  29. Odpowiedzi
    1. Nie ma czego się bać, to bardzo łagodne zwierzaki, takie mini-pieski ;-)

      Usuń
  30. OMG, Ssoooo cutee! <3 it

    x
    http://giientjeee.blogspot.nl

    (do you please wanna vote for me for the bloggerbattle? I would really appriciate that! :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Wygląda na to, że hamaczek się im podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba im się podoba, choć wola siedzieć pod ;-)

      Usuń